تبلیغات
بهارانه3 - طراح لوگوهای گوگل کیست؟
بهارانه3
بی تو بودن را برای با تو بودن دوست دارم
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

شبکه و اینترنت | طراح لوگوهای گوگل کیست؟

 Dennis Hwang (دنیس هوانگ) طراح و گرافیست اهل کره است که هم اکنون در آمریکا زندگی می کند، وی به مدت 

دوسال، طراح زیباترین لوگوهای گوگل، برای مناسبتهای مختلف، از جمله نوروز بوده است.

روز مادر

او فردی است که طرحهای ساده و کامل از نظر محتوا را در سایت گوگل طراحی می کند. او زمانی که تقریبا 5 سالش بود از آمریکا به زادگاهش شهر واچیون Gwacheon در کره جنوبی برگشت و شش سال دبستان را در مدرسه دولتی Gwacheon و دو سال بعدش را در دبیرستان Munwon در همان شهر گذراند. خودش می گوید که شیطنت های دوران دبستان و دبیرستانش در کره جنوبی به او در خلق ایده های لوگوهایی که برای گوگل می سازد کمک می کنند.

گوگل در اوایل، طراحی لوگوهایش را به هنرمندان خارج از مجموعه خود واگذار می کرد. در سال 2000، لری پیج و سرگی برین (بنیانگذاران گوگل) برای دستکاری و بهبود لوگوی چهارم جولای (روز استقلال امریکا)، از دنیس که رشته تحصیلی اش هنر و طراحی بود و بعنوان یک دانشجو گاه گاهی در گوگل هم بعنوان دستیار وب مستر و نگهداری سیستم کار می کرد خواستند تا بعنوان دستیار آرتیست، روی آن لوگو کمی کار کند. برین و پیج می خواستند که لوگوها یک اسانس و تم خودمانی تری داشته باشند و از آن حالت خشک و رسمی فاصله بگیرند. کار دنیس مورد توجه گوگل قرار گرفت و اولین لوگویی که مستقلا طراحی کرد برای بزرگداشت روز باستیل (فرانسه) بود.

حروف "O" و "L" را ساده ترین، و اولین "G" در گوگل را سخت ترین حروف برای استفاده در طراحی هایش می داند و تا به حال از حرف "E"، بخاطر اینکه در آخر Google است کمترین استفاده را کرده. از "L" بعنوان چوب پرچم یا مشعل یا آدم برفی استفاده می کند. از "O" هم بیشتر بعنوان کدو تنبل روز شکرگزاری، کره زمین، مدال صلح نوبل و پرچم کره جنوبی استفاده کرده.

بخش هنری گوگل فقط یک کارمند دارد و آن هم دنیس است که در کنار شغل اصلی اش بعنوان وب مستر، لوگوها را هم طراحی می کند. لوگوهای دنیس را میلیونها بازدید کننده منتقد دنبال می کنند و هر بار که لوگویی می کشد هزاران انتقاد و عیب و ایراد یا تشویق دریافت می کند.

لوگوهای گوگل را مدیران گوگل هر چند ماه یکبار به مناسبت های مختلف سفارش می دهند و نهایتا این سرگی برین است که با خیره شدن به لوگو و دست به چانه، سبک سنگین طرح ها را ارزیابی و تایید یا رد می کند.

البته دنیس برای طراحی لوگوهایی که جنبه خبری دارند (مثل سفر به سیاره مریخ) فقط چند ساعت وقت دارد و برای دیگر لوگوها چند روز یا ماه ...

لوگوهای مخصوص هر فرهنگ یا کشور را اکثرا فقط در سرچ باکس (دومین) ویژه همان کشور نمایش می دهند و کاربران سایر کشور/فرهنگها نمی توانند آن را ببینند. مثلا لوگوی نوروز را تقریبا فقط فارسی زبان ها می بینند.

ویژگی اصلی لوگوها همانا خودمانی بودن و القای این احساس به بیننده است که صرفا، نه با یک کامپیوتر و ماشین، بلکه با آدمهایی از جنس خودشان طرفند.

روز معلم

روز هالوین


روز ولنتاین

روز تولد انیشتن


هفت سین و عید نوروز


روز طبیعت

روز پدر

روز مادر

روز تولد گراهام بل

روز تولد داوینچی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 21 مهر 1391
سه شنبه 14 شهریور 1396 07:33 ب.ظ
What's up, after reading this awesome post i am also glad to
share my knowledge here with friends.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی